söndag, maj 24, 2009

Processer

Foto Hsing Wei
När jag tittar igenom min roomies - notera att det är tredje roomien på bloggy - foton från Berlin inser jag hur fascinerande det är med vardagsfoton. Hur flera foton i rad visar en process där slutresultatet inte är alls lika intressant som själva vägen dit. Eftersom mina foton på bloggy alltid publiceras solo har jag en tendens att bli väldigt resultatinriktad. Ofta samlas flera olika detaljer i en och samma bild - som flera rum i en scen för den som läst filmvetenskap.

Samtidigt som jag själv älskar ensamfoton - och ständigt strävar efter fulländning - inser jag nu hur mycket jag saknar serierna. Processen. Misstagen. Humorn. Därför tänkte jag en gång för alla sätta mig in i Flickr. Gori Tsalka Akhmeta Florens Williamsburg Alphabet - något säger mig att jag är besatt av landskap - och givetvis pärlan Klefstad. Så många foton som aldrig ser dagens ljus inne på iphoto.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Först tänkte jag att bilden kanske föreställde er la'gård på Klefstad -- men kanske inte ändå?! :-)

Elina Jonsson sa...

nej men kanske mitt önsketänkande om en lagård på klefstad :)