lördag, maj 23, 2009

New York eller Gori..?

6 kommentarer:

Unknown sa...

jag är lite lätt avundsjuk på dig..

Gunilla sa...

Kolla in reportage från Georgien, skrivet av min gamle SIPA-klasskompis Lionel Beehner:
http://travel.nytimes.com/2009/05/10/travel/10next.html

Min amerikanska ex-roomie i Jakarta och likaså gamla SIPA-kompis Vicki Chia är i Georgien NU (på något FN-uppdrag, tror jag)! Georgien överallt...

Elina Jonsson sa...

åh jag tar din avundsjuka som en komplimang rakt av :) uppenbarligen lyckas jag skriva alldeles fab..!

men apropå riktig avundsjuka skrev jag ett inlägg för inte alls länge sen. tror att man lite för ofta ser vad man vill se och inte tänker på allt det arbete som ligger bakom att flytta var sjätte månad att ständigt lära om lära nytt att alltid vara avvikande att alltid försöka vara intellektuellt på topp alltid byta språk alltid vara ajour med senaste nyheterna. visserligen oftast underbart men samtidigt oerhört energikrävande och ibland väldigt ensamt.

med andra ord precis lika mycket positivt och negativt som vilket annat liv som helst.

Elina Jonsson sa...

gunilla du är min ständiga källa till förkovring..! ska genast läsa. nog för att jag sagt det här i några veckor nu - men snart mer georgien på bloggy :)

Gunilla sa...

Jag har själv inte läst Georgien-reportaget (bara några stycken), blir alldeles för avundsjuk... Förvånar mig inte att Lionel hamnat vare sig i New York Times eller i Georgien! Det är en skarp och energisk kille, det.

Och när ska du komma hit och förkovra dig i det excentriska eremitlivet?! Eller typ äta middag.

Elina Jonsson sa...

ah nu spökar den där avundsjukan igen..!! eller är du ironisk..?