söndag, maj 03, 2009

Inspiration eller irritation

Så sakteliga börjar jag inse värdet av sömn mat och bikie. För om jag är utvilad mätt och välcyklad är min ytterst diversifierade newyorkska bekantskapskrets vansinnigt charmig och underbart öppen kreativ och inspirerande. Men om jag däremot inte ätit ordentligt eller inte fått tillräckligt mycket tid för mig själv och bloggy så ser jag snarare bekantskapskretsen som oansvarig och världsfrånvänd ologisk och faktiskt rentav irriterande. Så stor skillnad att jag är överraskad själv.

Som att jag idag satt i vardagsrummet och skrev när min roomie plötsligt seglar in och meddelar att hon ska stretcha. Fint säger jag utan att riktigt förstå vad hon menar. Men snart blir jag varse. Ur högtalarna strömmar avantgardistisk violinmusik medan min roomie stretchdansar modern dans. Och eftersom jag idag var på strålande humör kunde jag inte låta bli att smygkika medan jag skrattade för mig själv och tänkte att det var bra kreativt ändå att få skriva till dans.

Men handen på hjärtat känns det lite mycket för mig som vuxit upp ensam. Och ska det hända i vårt vardagsrum varje dag är jag mer tveksam. Om inte idag hade varit en bra dag och min roomie underbar hade jag nog faktiskt tom blivit lite irriterad. Våra egna rum är inte små.

Inga kommentarer: