torsdag, juli 24, 2008

Från New York till Genève

Om en månad flyttar jag till Genève för att utreda hur svenska domstolar tillämpar UNHCRs riktlinjer för internflyktingalternativet.

Även att jag älskar New York precis lika mycket som jag älskar underbara Lund - så känns det även denna gång helt rätt att flytta. I höstas levde jag FN-liv dygnet runt och nu under våren har jag frossat i New York. Möten foton upptäcksfärder vänner en masse upplevelser spelningar fester takterasser cykelolycka sjukhusbesök och till slut har nog mitt liv gått precis lika fort som det alltid gör.

Därför ser jag nu fram emot svala eleganta formella Genève. Ja jag vet åtminstone en handfull personer som ler åt att jag ser fram emot det formella. Men faktiskt. Det här är precis vad jag vill göra just nu. Samtidigt som det finns en möjlighet att jag återvänder hit i vår.

För er som är mer intresserade av USA och New York än av mig så kan jag upplysa om att det fortfarande kommer bli en hel del amerikainspirerade inlägg under hösten. Framförallt om valet. Min pärla strolling new york kommer att leva vidare - om än i något lugnare uppdateringstakt och med hjälp av vänner. Dessutom kommer jag att skriva New York-krönikor för Resekoll.se. Så stanna tuned.

Inga kommentarer: