tisdag, januari 01, 2008

Faktiskt lite upprörd

Idag har jag gått igenom höstens post. Och faktiskt blivit lite upprörd. Lite sådär patetiskt debattinläggsupprörd. Varför ska varenda företag i hela Sverige skicka små erbjudanden till mig. Som går ut typ dagen efter att man fått brevet. Varför kan de inte skicka informationen elektroniskt. Eller bara ladda in den där rabatten i klubbkortet.

Givetvis förstår jag att de inte har råd att göra det. För hur skulle det se ut om deras kunder faktiskt fick rabatten. Bankrutt.

Så nu har jag ännu mer patetiskt - fast också ganska underhållande - högt och klart dikterat samtliga mejl för pappa här vi sitter på kontoret. Egentligen för att arbeta. Bäste Kundtjänstmottagare. Jag är i de flesta avseenden en mycket nöjd kund. Men jag vill inte ha fler brev. Det är irriterande förlegat och miljöovänligt.

Inte bara det att brev kräver papper. Dessutom ska breven skickas. Titta bara på hur våra böcker transporteras. Först från tryckeriet och hit. Sen härifrån till Morgongåva - där lagren finns. Och sen till kunden. Men det är en bok. Och då är det värt det. Men det här. Kan man stoppa iaf något så är det lika bra att börja nu.

Inga kommentarer: