torsdag, september 20, 2007

中 国 成 市 aka China Town

Kommer ut från vår blå kitschiga dörr med röda detaljer och lyktor. East Village i ett nötskal. Hänger lite med los españolos som alltid sitter på trappen. Sköna. Inget för sig om dagarna. Glider genom ett gäng gangstas med exakt det språk man själv försöker trolla fram. Känner mig lite som killen i Office Space. Vidare ner genom Little Italy. Tänker dåg cåffee såpranos. Ni vet. Precis när man kommit in i lunken - känner pistolen - kineser och kinesiska all over. Mitt leende över hela ansiktet. 你 好。你 是 中 国 人 吗? 是。多 少? 很 好 的。 我 买 了。再 见。Notera även på fotona att alla verkligen ÄR kineser. Amazing.


Inte mindre än fem pasjminasjalar inhandlades. 不 太 贵。Eftersom så mycket handlar om AC kommer sjalarna väl till pass. Rosa rosa limegrön beige och grå. Tre enfärgade två mönstrade. Alldeles lagom.



Hann dessutom bli klassiskt åthutad när jag fotade det jag såklart inte fick. Kände mig precis som hemma. 在 中国。 Leveransen dokumenterad ovan. Tom vanen har tecken. Inget lämnas åt slumpen. Nedan ett av högkvarteren där varorna lämnas och lagras. Verkligen baksidan av shoppingen. Highly unglamourous and thus exciting.

2 kommentarer:

Yixin sa...

Elina,
Om du lovar att ta med en massa god kina-mat ingredienser till mig så lovar jag att laga och äta det med dig! Låter det bra? Din uppgift blir nu att själv hitta det som är riktigt exotiskt och roligt...
kram kram

Elina Jonsson sa...

åh vilken deal..! yummie!

ska nog se till att dupera hela säkerhetsstyrkan så jag plocka med allt möjligt gott hem. det här ska jobbas på.